Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020

Η αντιμετώπιση της ισλαμοφοβίας μέσα από την εκπαίδευση


Οδηγίες προς εκπαιδευτικούς για την καταπολέμηση της μισαλλοδοξίας και των διακρίσεων εναντίον των Μουσουλμάνων

Η αντιμετώπιση της ισλαμοφοβίας μέσα από την εκπαίδευση


Η ανάγκη να καταπολεμηθούν η μισαλλοδοξία και οι διακρίσεις εναντίον των Μουσουλμάνων αναγνωρίζεται από τον ΟΑΣΕ/OSCE, το Συμβούλιο της Ευρώπης και την UNESCO. Έτσι το Γραφείο Δημοκρατικών Θεσμών και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΑΣΕ (ODIHR), το Συμβούλιο της Ευρώπης και η UNESCO συνεργάστηκαν ώστε να διαμορφώσουν αυτές τις οδηγίες που στοχεύουν να στηρίξουν τους εκπαιδευτικούς στο να διακρίνουν τις εκδηλώσεις μισαλλοδοξίας και διακρίσεων εναντίον των Μουσουλμάνων στα σχολεία και να προσφέρουν ιδέες και εργαλεία για το πώς να αντιδρούν σε αυτό το φαινόμενο ώστε να αποτρέπεται η εμφάνισή του. 



Οι οδηγίες απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς για να τους στηρίξουν στην καταπολέμηση της μισαλλοδοξίας και των διακρίσεων εναντίον των Μουσουλμάνων. Απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς αλλά και διαμορφωτές της εκπαιδευτικής πολιτικής και εκπροσώπους της, επιμορφωτές εκπαιδευτικών, διευθυντές σχολικών μονάδων, μέλη των επαγγελματικών ενώσεων εκπαιδευτικών και ΜΚΟ. Οι οδηγίες είναι αξιοποιήσιμες στην πρωτοβάθμια όσο και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ενώ μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν σε άτυπα εκπαιδευτικά πλαίσια. Η μισαλλοδοξία και οι διακρίσεις εναντίον των Μουσουλμάνων δεν είναι φαινόμενο καινούργιο. Επικαιροποιήθηκαν ωστόσο και εντάθηκαν τα τελευταία χρόνια, ιδίως μετά την κήρυξη του «Πολέμου κατά της Τρομοκρατίας», την παγκόσμια οικονομική κρίση, την ανασφάλεια για τις εθνικές ταυτότητες και την αυξανόμενη ετερότητα σε πολλές χώρες. Αυτοί οι παράγοντες συνέβαλαν να αυξηθεί η εχθρότητα και ο φόβος απέναντι στους Μουσουλμάνους και το Ισλάμ, που συχνά καλλιεργούν μερίδα των ΜΜΕ και ένας ορισμένος πολιτικός λόγος. Οι Μουσουλμάνοι συχνά περιγράφονται σαν εξτρεμιστές που απειλούν την ασφάλεια και την ειρήνη των άλλων. Ιδεολογίες βασισμένες στη διαίρεση «εμείς» και «οι άλλοι» ενισχύουν την προκατάληψη που εμφανίζει τους Μουσουλμάνους σαν «εχθρούς». Η προκατάληψη αυτή πηγάζει από την απουσία κοινής ιστορίας και από την άγνοια για τις διαφορετικές κουλτούρες και θρησκείες. Εξαιτίας αυτών των στερεοτύπων, οι Μουσουλμάνοι υφίστανται διακρίσεις που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν: λεκτική και σωματική βία, θρησκευτική προκατάληψη, απουσία ίσων ευκαιριών στην εργασία, την κατοικία, την περίθαλψη και υγεία, την εκπαίδευση κι ακόμα απαγορεύσεις στην ελεύθερη άσκηση της θρησκείας τους. Οι Μουσουλμάνοι συχνά υφίστανται επιπλέον διακρίσεις που αφορούν όχι μόνο τη θρησκεία αλλά και την εθνότητα, την οικονομική κατάσταση, την ιδιότητα του πολίτη, το φύλο. Τα παραπάνω στερεότυπα επηρεάζουν όχι μόνο τους νέους αλλά και τους γονείς τους, καθώς επίσης εκπαιδευτικούς και άλλους εργαζόμενους στην εκπαίδευση. Αυτό το φαινόμενο αποτελεί νέα πρόκληση για την εκπαίδευση. Μολονότι δεν μπορούν οι εκπαιδευτικοί να επιλύσουν οι ίδιοι τις πολιτικές και κοινωνικές εντάσεις ανάμεσα στις κοινότητες, μπορούν ωστόσο να παίξουν κεντρικό ρόλο στη διαμόρφωση των στάσεων και των συμπεριφορών των νέων. Οι προσεγγίσεις και πράξεις των εκπαιδευτικών και σχολικών διευθυντών μπορούν να έχουν αποφασιστική σημασία στη διάδοση και ενίσχυση του σεβασμού απέναντι στις διαφορές και της αμοιβαίας κατανόησης τόσο μέσα στα σχολεία όσο και στην ευρύτερη κοινωνία. Η συνεργασία τους με τα ΜΜΕ και την κοινωνία των πολιτών μπορεί επίσης να ενδυναμώσει την κοινωνική αλλαγή που επιδιώκει η εκπαίδευση σε σχέση με τα ανθρώπινα δικαιώματα. 

Η προβολή και προώθηση της αλληλοκατανόησης και του σεβασμού των διαφορών, με παράλληλη την καταπολέμηση όλων των μορφών μισαλλοδοξίας και διακρίσεων, πρέπει σήμερα περισσότερο από ποτέ άλλοτε να είναι μεγάλη προτεραιότητα της διεθνούς κοινότητας με στόχο τη διατήρηση της ειρήνης και της σταθερότητας σε παγκόσμιο όσο και σε τοπικό επίπεδο. Οι στάσεις και εντάσεις που οδηγούν σε ενδοκοινοτικές συγκρούσεις συχνά οφείλονται σε στερεότυπα και παρανοήσεις. Μια από τις πιο μεγάλες προκλήσεις της εποχής είναι η διάδοση γνώσεων με στόχο την κατανόηση της κάθε διαφορετικής κουλτούρας. Απέναντι σε αυτή την πρόκληση των καιρών, οι εκπαιδευτικοί ασκούν θεμελιώδη ρόλο. Αναγνωρίζοντας τα παραπάνω, η διεθνής κοινότητα έχει επανειλημμένα ασχοληθεί με την καταπολέμηση της μισαλλοδοξίας και των διακρίσεων μέσα από την εκπαίδευση. Η Σύμβαση για την Εξάλειψη όλων των Μορφών Ρατσιστικών Διακρίσεων του ΟΗΕ του 1969 καλεί τα κράτη να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν αποτελεσματικά μέτρα στο πεδίο της εκπαίδευσης, τα οποία θα καταπολεμούν τις προκαταλήψεις που γεννούν τις διακρίσεις και θα προωθούν την κατανόηση, την ανοχή και τη φιλία ανάμεσα σε έθνη και εθνοτικές ομάδες. Η Οδηγία του Εκπαιδευτικού, Επιστημονικού και Πολιτιστικού Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (UNESCO) του 1974, για την Εκπαίδευση με στόχο τη διεθνή Αμοιβαία Κατανόηση, τη Συνεργασία και την Ειρήνη που σχετίζεται με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τις Βασικές Ελευθερίες, τονίζει τον καθοριστικό ρόλο της εκπαίδευσης στην καλλιέργεια μιας κουλτούρας της ειρήνης και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η Απόφαση του Συμβουλίου Υπουργών του Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ) το 2005 στη Λιουμπλιάνα ενθαρρύνει τα δημόσια και ιδιωτικά εκπαιδευτικά προγράμματα που διαδίδουν την ανοχή και καταπολεμούν τις διακρίσεις καθώς και αυξάνουν μέσα από την εκπαίδευση τη δημόσια αναγνώριση ότι η μισαλλοδοξία και οι διακρίσεις υπάρχουν και ότι είναι απαράδεκτες. Η «Λευκή Βίβλος για τον Διαπολιτισμικό Διάλογο» του 2008 του Συμβουλίου της Ευρώπης προβάλλει ως αναγκαία την ευρύτατη από κοινού προσπάθεια διαχείρισης της πολιτισμικής ετερότητας και τονίζει τη σημασία που έχουν η εκμάθηση και η διδασκαλία της ικανότητας συμμετοχής στο διαπολιτισμικό περιβάλλον. 

Η Χάρτα του 2010 του Συμβουλίου της Ευρώπης για την Εκπαίδευση για τη Δημοκρατική Ιδιότητα του Πολίτη και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα ενθαρρύνει όλα τα κράτη μέλη να καλλιεργήσουν τις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που στοχεύουν στην καταπολέμηση των διακρίσεων και της βίας.


Τέλος, ελπίζω ότι οι οδηγίες αυτές θα χρησιμοποιηθούν ευρύτερα στην οργάνωση και την εφαρμογή προγραμμάτων επιμόρφωσης εν ενεργεία και μελλοντικών εκπαιδευτικών στον Ελλαδικό χώρο.

Κατεβάστε τις "οδηγίες" σε μορφή PDF εδώ.


Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020

Το Κοράνι και η Επιστήμη: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ

Το Κοράνι και η Επιστήμη

Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ



Από την εξέταση της Δημιουργίας, όπως περιγράφεται στο Κοράνι, προκύπτει μια εξαιρετικά σημαντική γενική αντίληψη: η αφήγηση του Κορανίου είναι αρκετά διαφορετική από τη Βιβλική αφήγηση. Αυτή η άποψη έρχεται σε αντίθεση με τους παραλληλισμούς που συχνά έχουν γίνει εσφαλμένα από τους δυτικούς συγγραφείς για να τονίζουν την ομοιότητα μεταξύ των δύο κειμένων. Να τονίσει κανείς μόνο τις ομοιότητες, αγνοώντας σιωπηρά τις προφανείς διαφορές, είναι μια στρέβλωση της πραγματικότητας. Υπάρχει, ίσως, ένας λόγος γι ' αυτό.
Όταν μιλάμε για τη Δημιουργία, υπάρχει μια ισχυρή τάση στη Δύση να ισχυρίζονται ότι ο Προφήτης Μωάμεθ αντέγραψε τις γενικές κατευθύνσεις που αναφέρονται στο Κοράνι από τη Βίβλο. Σίγουρα μπορούμε να συγκρίνουμε τις έξι ημέρες της Δημιουργίας όπως περιγράφεται στη Βίβλο, συν μια επιπλέον ημέρα για ξεκούραση το Σάββατο του Θεού, με αυτό το στίχο από το Κοράνι:
«Ο Κύριός σου είναι ο Θεός που δημιούργησε τους ουρανούς και τη γη σε έξι μέρες.» (Κοράνι, 7:54).
Ωστόσο, πρέπει να επισημανθεί ότι οι σύγχρονοι σχολιαστές τονίζουν την ερμηνεία της Αραβικής λέξης (αϊάμ), μία μετάφραση της οποίας είναι «ημέρες», που σημαίνει «μεγάλες περίοδοι» ή «χρόνοι» και όχι περίοδοι είκοσι τεσσάρων ωρών.
Αυτό που φαίνεται να είναι θεμελιώδους σημασίας για μένα είναι ότι, σε αντίθεση με την αφήγηση που περιέχεται στη Βίβλο, το Κοράνι δεν ορίζει μια ακολουθία για τη δημιουργία της γης και των ουρανών. Αναφέρεται τόσο στους ουρανούς πριν από τη γη και τη γη πριν από τους ουρανούς, όταν μιλά για τη δημιουργία γενικά, όπως σε αυτό το στίχο:
«Εκείνος (ο Θεός) είναι που δημιούργησε τη γη και τους ύψιστους ουρανούς»  (Κοράνι, 20:4).

Στην πραγματικότητα, η έννοια που προέρχεται από το Κοράνι είναι μια παράλληλη προσέγγιση στις ουράνιες και επίγειες εξελίξεις. Υπάρχουν επίσης βασικές πληροφορίες σχετικά με την ύπαρξη μιας αρχικής αέριας μάζας (ντουχάν) που είναι μοναδικές για το Κοράνι. Καθώς και περιγραφές των στοιχείων που, αν και στην αρχή συγχωνεύτηκαν (ράταγκα), στη συνέχεια χωρίστηκαν (φάταγκα). Οι ιδέες αυτές εκφράζονται στους εξής στίχους:
«Στη συνέχεια κατευθύνθηκε (ο Θεός) προς τον ουρανό όταν ήταν καπνός» (Κοράνι, 41:11).
«Δεν βλέπουν οι άπιστοι ότι οι ουρανοί και η γη ήταν μια ενωμένη οντότητα (μάζα) και Εμείς την διαχωρίσαμε;» (Κοράνι, 21:30).
Σύμφωνα με τη σύγχρονη επιστήμη, η διαδικασία διαχωρισμού είχε ως αποτέλεσμα τον σχηματισμό πολλαπλών κόσμων, μια έννοια που εμφανίζεται δεκάδες φορές στο Κοράνι. Για παράδειγμα, κοιτάξτε το πρώτο κεφάλαιο του Κορανίου: «Υμνήστε τον Θεό, τον άρχοντα των κόσμων.» (Κοράνι, 1:1).
Αυτές οι αναφορές του Κορανίου είναι σε τέλεια συμφωνία με τις σύγχρονες απόψεις για την ύπαρξη του πρωτογενούς νεφελώματος (Γαλαξιακή σκόνη), ακολουθούμενη από τον διαχωρισμό των στοιχείων που οδήγησαν στο σχηματισμό των γαλαξιών και στη συνέχεια των άστρων από τα οποία γεννήθηκαν οι πλανήτες. Αναφορά γίνεται επίσης στο Κοράνι σε μια ενδιάμεση δημιουργία μεταξύ των ουρανών και της γης, όπως φαίνεται από τον εξής στίχο:
«Ο Θεός είναι Αυτός που δημιούργησε τους ουρανούς, τη γη και τα όσα είναι μεταξύ τους...» (Κοράνι, 25:59).
Φαίνεται ότι αυτή η ενδιάμεση δημιουργία να αντιστοιχεί στη σύγχρονη ανακάλυψη γεφυρών ύλης που βρίσκονται εκτός των οργανωμένων αστρονομικών συστημάτων.
Αυτή η σύντομη έρευνα για τις αναφορές της Δημιουργίας στο Κοράνι μας δείχνει σαφώς πώς τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα και οι δηλώσεις του Κορανίου συμφωνούν βασικά σε μεγάλο αριθμό σημείων. Αντίθετα, οι διαδοχικές φάσεις της δημιουργίας που αναφέρονται στο Βιβλικό κείμενο είναι εντελώς απαράδεκτες. Για παράδειγμα, στη Γένεση 1:9-19 η δημιουργία της γης (την 3η ημέρα) τοποθετείται πριν από εκείνη των ουρανών (την 4η ημέρα). Είναι καλά γνωστό γεγονός ότι ο πλανήτης μας προήλθε από το δικό του άστρο, τον ήλιο. Σε τέτοιες περιπτώσεις, πώς θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι ο Μωάμεθ, ο υποτιθέμενος συγγραφέας του Κορανίου, άντλησε την έμπνευσή του από τη Βίβλο. Ένας τέτοιος ισχυρισμός θα σήμαινε ότι, από μόνος του, διόρθωσε το Βιβλικό κείμενο για να φτάσει στη σωστή έννοια σχετικά με το σχηματισμό του σύμπαντος. Ωστόσο, η σωστή έννοια επιτεύχθηκε από τους επιστήμονες πολλούς αιώνες μετά το θάνατό του.

Από το Βιβλίο του Γάλλου Καθηγητή Maurice Bucaille
Μετάφραση Δρ. Fachim Sarkas


Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020

ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΣΛΑΜ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΜΙΣΟΥΣ;


ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΣΛΑΜ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΜΙΣΟΥΣ;


Τα τελευταία χρόνια, με αφορμή τις τρομοκρατικές επιθέσεις εξτρεμιστών «εξτρεμιστών ισλαμιστών» εναντίον χωρών της Δύσης, έχει ανοίξει μια μεγάλη συζήτηση για το τι είναι και τι δεν είναι το Ισλάμ, τι πρεσβεύει και τι όχι. Αυτό που σίγουρα πολλοί αγνοούν είναι ότι το Ισλάμ απαγορεύει την βία και την έχθρα και παροτρύνει τους πιστούς του στην αγάπη, τον σεβασμό και την ειρηνική συμβίωση με όλους τους ανθρώπους άσχετα με το χρώμα, την εθνικότητα και το πιστεύω τους. Επίσης πολλοί δεν γνωρίζουν ότι το Ισλάμ δεν απορρίπτει την ύπαρξη του Ιησού και μάλιστα αναφέρεται σε αυτόν και στην μητέρα του στο Κοράνι με αγάπη και σεβασμό.



Ας δούμε 6 στοιχεία που πολύς κόσμος δεν γνωρίζει σχετικά με την ύπαρξη του Ιησού αλλά και της Παναγίας στο Ισλάμ: 


 1) Ο Ιησούς, η μητέρα Του, ο Αρχάγγελος Γαβριήλ αναφέρονται στο Κοράνι (όπως επίσης ο Αδάμ, ο Νώε, ο Αβραάμ, ο Μωυσής και άλλες βιβλικές προσωπικότητες). 

2) Οι μουσουλμάνοι πιστεύουν ότι ο Ιησούς (στα αραβικά αποκαλείται αλ Μασίχ Ίσα) ήταν ένας προφήτης του Θεού που γεννήθηκε από μία παρθένο (τη Μαρία) και θα επιστρέψει στη Γη πριν την Ημέρα της Κρίσης για να νικήσει τον «αντίχριστο», τον αλ-Μασίχ ανταζάλ, δοξασία που μοιάζει κάτι παραπάνω από αρκετά με την αντίστοιχη χριστιανική.  3) Η Μαρία (που στα αραβικά αποκαλείται Μάριαμ) έχει ένα ολόκληρο κεφάλαιο στο Κοράνι αφιερωμένο σ′ εκείνη και για την ακρίβεια είναι η μόνη γυναίκα που αναφέρεται με το όνομά της μέσα στο Κοράνι. 

4) Όπως και με όλους τους υπόλοιπους προφήτες και ο Μωάμεθ, έτσι και με τον Ιησού, οι μουσουλμάνοι εύχονται ειρήνη και ευλογία κάθε φορά που αναφέρονται στον Ιησού («Ειρήνη και ευλογία σ’ αυτόν»). 

                                                                                           

5) Οι μουσουλμάνοι πιστεύουν ότι ο Ιησούς πράγματι έκανε θαύματα με την άδεια και τη δύναμη του Θεού. Στο Κοράνι αναφέρονται αυτό που επαναφέρει την όραση στον τυφλό, η θεραπεία λεπρών, η ανάσταση νεκρών. 


6) Η ιστορία της γέννησης του Ιησού όπως είναι γραμμένη στο Κοράνι συνιστά επίσης την ιστορία του πρώτου του θαύματος, όταν μίλησε ως μωρό στην αγκαλιά της υπεραγίας μητέρας του στη συναγωγή και αποκάλεσε τον εαυτό του προφήτη του Θεού. Απ′ όλα τα παραπάνω, γίνεται αντιληπτό ότι μπορεί οι μουσουλμάνοι να μην αντιμετωπίζουν τον Ιησού ως τον υιό του Θεού όμως τον θεωρούν ένα πολύ σημαντικό απόστολο του Θεού και τον σέβονται.  Γι′ αυτό και όσοι έχουν μελετήσει το Κοράνι ξέρουν και αναφέρουν με κάθε ευκαιρία ότι οι εξτρεμιστές που αιματοκυλούν την ανθρωπότητα στο όνομα του Θεού, δεν έχουν ιδέα τι πρεσβεύει η θρησκεία την οποία επικαλούνται. Αυτοί είναι πληρωμένοι μισθοφόροι των δυτικών μυστικών κέντρων και καμία σχέση έχουν με το Ισλάμ.


Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2020

Ο Ζηλωτής: Ο Βίος Του Ιησού Του Ναζωραίου


Ένα βιβλίο που «πρέπει» να διαβάσουμε..


Ο Ζηλωτής: Ο Βίος Του Ιησού Του Ναζωραίου




Δύο χιλιάδες χρόνια πριν, ένας περιπλανώµενος Ιουδαίος, ιεροκήρυκας και θαυµατοποιός, διέσχισε απ’ άκρη σ’ άκρη τη Γαλιλαία, προσελκύοντας οπαδούς, για να ιδρύσει αυτό που εκείνος ονόµαζε «βασιλεία του Θεού». Το επαναστατικό κίνηµα που προκάλεσε ήταν τόσο απειλητικό για την καθεστηκυία τάξη, ώστε συνελήφθη, βασανίστηκε και εκτελέστηκε ως κοινός εγκληµατίας. Λίγες δεκαετίες µετά τον ταπεινωτικό θάνατό του, οι ακόλουθοί του έµελλε να τον ονοµάσουν Θεό. Ο Ρέζα Ασλάν υπογράφει µια προκλητική, συναρπαστική και απόλυτα εµπεριστατωµένη βιογραφία που θέτει σε αµφισβήτηση παλιές και βαθιά ριζωµένες αντιλήψεις για τον άνθρωπο που γνωρίζουµε ως Ιησού τον Ναζωραίο. Συγκρίνοντας και φωτίζοντας τον Ιησού των Ευαγγελίων µε τις ιστορικές πηγές, ο Ασλάν σκιαγραφεί το πορτρέτο ενός άνδρα γεµάτου πίστη και πάθος, ο οποίος ωστόσο σπαράσσεται από αντιθέσεις: ένας άνδρας φιλειρηνικός ο οποίος παρακινούσε τους οπαδούς του να οπλιστούν µε σπαθιά! ένας εξορκιστής ο οποίος θεράπευε διά της πίστης και προέτρεπε τους µαθητές του να κρατούν µυστική την ταυτότητά του! και τέλος ο ανατρεπτικός «Βασιλιάς των Ιουδαίων», του οποίου η υπόσχεση να τους ελευθερώσει από τη Ρώµη δεν υλοποιήθηκε στη διάρκεια της σύντοµης ζωής του. Ο Ασλάν διερευνά τους λόγους για τους οποίους η πρωτοχριστιανική εκκλησία προτίµησε να διαδώσει µια εικόνα του Ιησού ως ενός φιλειρηνικού πνευµατικού δασκάλου και όχι ως ενός πολιτικά συνειδητού επαναστάτη. Και καταπιάνεται µε τον γρίφο του πώς ο Ιησούς κατανοούσε τον εαυτό του – µε το µυστήριο που βρίσκεται στο επίκεντρο όλης της µετέπειτα διαµάχης σχετικά µε τη θεότητά του. Ο Ζηλωτής προτείνει µια καινούρια θεώρηση µιας από τις σπουδαιότερες ιστορίες που ειπώθηκαν ποτέ, ενώ συνάµα επικυρώνει τη ριζοσπαστική και ρηξικέλευθη φύση της ζωής και της αποστολής του Ιησού της Ναζαρέτ. «Μια τολµηρή και εξαιρετικά τεκµηριωµένη αναθεώρηση της πιο σηµαντικής ζωής που βιώθηκε ποτέ». LAURENCE WRIGHT, βραβευµένος µε Πούλιτζερ συγγραφέας του Going Clear: Scientology, Hollywood, and the Prison of Belief Ο ΡΕΖΑ ΑΣΛΑΝ είναι διάσηµος συγγραφέας και θρησκειολόγος. Το πρώτο του βιβλίο, Ένας είναι ο Κύριος ο Θεός µου: Οι ρίζες, η εξέλιξη και το µέλλον του ισλάµ (Κέδρος, 2007), µεταφράστηκε σε δεκατρείς γλώσσες και χαρακτηρίστηκε ένα από τα σηµαντικότερα βιβλία της τελευταίας δεκαετίας. Είναι επίσης συγγραφέας του How to Win a Cosmic War: God, Globalization, and the End of the War on Terror, καθώς και επιµελητής του Tablet & Pen: Literary Landscapes from the Modern Middle East. Γεννηµένος στο Ιράν, ζει στη Νέα Υόρκη και στο Λος Άντζελες µε τη γυναίκα του και τους δύο γιους του. Ο Ζηλωτής κυκλοφόρησε στην Αµερική το 2013 και µεταφράζεται σε περισσότερες από 35 γλώσσες, ενώ ετοιµάζεται η κινηµατογραφική µεταφορά του από τη Lionsgate. «Η ιστορία του Ιησού της Ναζαρέτ είναι εύλογα το αφήγηµα που επηρέασε περισσότερο από κάθε άλλο την ανθρώπινη ιστορία. Εδώ ο Ρέζα Ασλάν γράφει µε παραστατικότητα και διορατικότητα για τη ζωή και τη σηµασία της µορφής την οποία δισεκατοµµύρια άνθρωποι ταύτισαν µε τον αναµενόµενο Μεσσία. Πρόκειται για ένα ξεχωριστό και αποκαλυπτικό έργο, το οποίο τόσο οι πιστοί όσο και οι σκεπτικιστές θα βρουν εντυπωσιακό, συναρπαστικό και πρωτότυπο». JOHN MEACHAM, βραβευµένος µε Πούλιτζερ συγγραφέας του Thomas Jefferson: The Art of Power «Στον Ζηλωτή ο Ρέζα Ασλάν δε συνθέτει απλώς έρευνες και δεν αναπλάθει απλώς έναν χαµένο κόσµο, παρότι τα καταφέρνει πολύ καλά και στα δύο. Κάνει στην ιστορία της θρησκείας αυτό που ο Μπέρτολντ Μπρεχτ έκανε στην τέχνη της δραµατουργίας.
Ο Ασλάν απογυµνώνει τον Ιησού από όλο το περιβάλλον στο οποίο θεωρούσαµε ότι ανήκε και τον παρουσιάζει στα µάτια µας σαν µια ολότελα νέα µορφή». JUDITH SHULEVITZ, συγγραφέας του The Sabbath World.

Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2020

Κρεατάκια στη μύτη: Πόσο επικίνδυνα είναι;

Κρεατάκια στη μύτη: Πόσο επικίνδυνα είναι;

Τα λεγόμενα «κρεατάκια» (αδενοειδείς εκβλαστήσεις) είναι μικρές μάζες λεμφικού ιστού που βρίσκονται στο ρινοφάρυγγα, ακριβώς επάνω από τις αμυγδαλές. Τα κρεατάκια μοιάζουν με τις αμυγδαλές και μαζί με αυτές αποτελούν την πρώτη γραμμή άμυνας του οργανισμού μας.

Αυτά αναπτύσσονται κατά την παιδική ηλικία, μέχρι και το δέκατο έτος της ζωής. Συνήθως αρχίζουν να συρρικνώνονται από την ηλικία των επτά ετών και έπειτα, έως και τα πρώτα χρόνια της ενήλικης ζωής.
Τα κρεατάκια παγιδεύουν βακτήρια και ιούς και μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα εάν διογκωθούν υπερβολικά. Στην περίπτωση αυτή, πρέπει να αφαιρούνται.
Όταν τα κρεατάκια μεγαλώνουν σε μέγεθος, μπορεί να προκαλέσουν ένα ή και περισσότερα από τα παρακάτω συμπτώματα:
- ρινική συμφόρηση
- προβλήματα στον ύπνο

- ροχαλητό
- πονόλαιμο
- δυσκολία στην κατάποση
- οίδημα (πρήξιμο) στους αδένες του λαιμού
- δυσκολία αναπνοής από τη μύτη
- προβλήματα ακοής
- ξηροστομία λόγω της δυσκολίας στην αναπνοή
- υπνική άπνοια

Έτσι, αν το παιδί σας έχει συνέχεια το στόμα του ανοιχτό, δεν ανασαίνει από την μύτη ή και ροχαλίζει πρέπει να επισκευθείτε τον Ωτορινολαρυγγολόγο το συντομότερο για να τεθεί η οριστική διάγνωση και να προγραμματιστεί για την χειρουργική αφαίρεση των αδενοιδών εκβλαστήσεων.

Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2020

Αν θέλεις να μάθεις για τον Χριστό, διάβασε το Κοράνι!


Αν θέλεις να μάθεις για τον Χριστό, διάβασε το Κοράνι!

Αν θέλεις να μάθεις για την μάνα του Χριστού, διάβασε το Κοράνι! Στα τέσσερα ευαγγέλια αλλά και σε όλη την Καινή Διαθήκη δεν υπάρχει ούτε ένα κεφάλαιο που φέρει το όνομα της Παναγίας!



Το όνομα της Παναγίας «Μαρία» αναφέρεται σε όλη την Α. Γραφή μερικές μόνο φορές!
Το Κοράνι διαθέτει ένα ολόκληρο κεφάλαιο στο όνομα της Παναγίας,  «Μάριαμ»!
Το όνομα της Παναγίας α, Μάριαμ, αναφέρεται 34 φορές στο Κοράνι!Η Παναγία είναι η μόνη γυναίκα που αναφέρεται ονομαστικά στο Κοράνι!Ο Προφήτης Μωάμεθ είπε ότι η μάνα του Χριστού είναι η πιο αγνή γυναίκα του κόσμου!Το όνομα του Χριστού αναφέρεται στο Κοράνι ως «Ιησούς» 25 φορές και ως «Μεσσίας» 11 φορές ενώ το όνομα του Μωάμεθ αναφέρεται μόνο 4 φορές!


Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2020

Λατρεύουν οι Μουσουλμάνοι άλλο Θεό (Αλλάχ) διαφορετικό από τον Θεό των Ιουδαίων και των Χριστιανών;


Λατρεύουν οι Μουσουλμάνοι άλλο Θεό (Αλλάχ) διαφορετικό από τον Θεό των Ιουδαίων και των Χριστιανών;

Φυσικά όχι! Διότι το όνομα Αλλάχ μπορεί να φαίνεται παράξενο σ’ όσους δεν είναι Μουσουλμάνοι αλλά χρησιμοποιήθηκε απ’ όλους τους Προφήτες από τον Αδάμ μέχρι τον Μωάμεθ (ειρήνη και ευλογία σε αυτούς). Είναι σύμπτυξη των δύο Αραβικών λέξεων «Αλ-Ιλάχ», δηλ. ο Θεός. 

Αυτή η λέξη ανάλογα με τη θέση της σε μια αραβική πρόταση μπορεί να πάρει τη μορφή Αλλάχα η οποία ακούγεται πιο κοντά στην Αραμαϊκή λέξη για το Θεό που χρησιμοποιήθηκε από τον Ιησού, δηλαδή Αλάχα (βλέπε Εγκυκλοπαίδεια Britannica 1980 για τις λέξεις Αλλάχ, Αλάχα και Ελοχίμ). Έτσι ενώ το όνομα Αλλάχ είναι παράξενο για τους μη Μουσουλμάνους, δεν είναι το ίδιο για όλους τους Προφήτες από τον Αδάμ μέχρι τον Μωάμεθ, αφού διέδωσαν σε γενικές γραμμές το ίδιο μήνυμα του Ισλάμ, δηλ. την ολική υποταγή και αφοσίωση στον Θεό (Αλλάχ). Το «Αλλάχ» είναι το προσωπικό όνομα του πραγματικού Δημιουργού όλων των ανθρώπων. Δεν υπόκειται σε πληθυντικό αριθμό ή γένος, έτσι δεν υπάρχουν πολλοί Αλλάχ, ή αρσενικό ή θηλυκό, όπως υπάρχουν Θεοί ή Θεός και Θεά τονίζοντας έτσι την απόλυτη μοναδικότητα του Θεού. Επίσης, οι Άραβες Χριστιανοί και η Αραβική έκδοση της Βίβλου και του Ευαγγελίου χρησιμοποιούν αυτό το όνομα (Αλλάχ).

Από πρόσφυγα σε γερουσιαστή στο Κογκρέσο!

  Η Ilhan Omar διέφυγε από τον εμφύλιο πόλεμο της Σομαλίας ως παιδί και πέρασε τέσσερα χρόνια σε καταυλισμό προσφύγων προτού η οικογένειά ...