Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2020

Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΣΤΟ ΚΟΡΑΝΙ, ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

           Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ

   Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ   ΙΗΣΟΥ ΣΤΟ ΚΟΡΑΝΙ

                                                      ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ


Τις εντολές του Θεού τις οποίες δίδαξε ο Ιησούς στους ανθρώπους ήταν «Να λατρεύετε τον Θεό, τον Κύριό μου και Κύριό σας» (Κοράνι, 5:117). Ο Ιησούς στάλθηκε για να διδάξει την αλήθεια (Κοράνι, 19:34), την  πραότητα και τη μεγαλοψυχία και να γίνει παράδειγμα (σημάδι) για τους απογόνους  του Ισραήλ (Κοράνι, 43:59) καλώντας όσους πίστεψαν να γίνουν μαζί του υποστηρικτές του Θεού (Κοράνι, 61:14). Τα  εδάφια 63-64 από το κεφάλαιο 43 αναφέρουν: «Όταν ο Ιησούς εμφανίστηκε ανάμεσα στους ανθρώπους συνοδευόμενος από τα δικά Μας σημάδια, είπε: «Φέρνω σε εσάς τη σοφία και έρχομαι να εξηγήσω σε εσάς την αιτία των διαφωνιών σας. Να  φοβάστε, λοιπόν, τον Θεό και να υπακούσετε σε μένα. Ο Θεός είναι ο Κύριος ο δικός μου και ο δικός σας. Η λατρεία σας προς Εκείνον είναι ο ίσιος δρόμος». Στο εδάφιο 61 από το κεφάλαιο 6 ο Ιησούς κάνει μια προφητεία για τη μελλοντική εμφάνιση του Μωάμεθ: «Απόγονοι του Ισραήλ, εγώ είμαι απόστολος του Θεού, σταλμένος προς εσάς για να επικυρώσω τον (Μωσαϊκό) Νόμο που στάλθηκε πριν από εμένα και να σας προαναγγείλω τον ερχομό κι ΑΛΛΟΥ αποστόλου, μετά από εμένα, του οποίου το όνομα θα είναι Άχμεντ (Ένδοξος)». «Ένδοξος» είναι μια από τις προσωνυμίες του Μωάμεθ (για την ακρίβεια, το όνομα ''Άχμεντ'' στα αραβικά σημαίνει ''ο πιο αξιέπαινος'' ή, αλλιώς, ‘ένδοξος’, και οι μουσουλμάνοι θεωρούν πως η αναφορά αυτή στη Βίβλο (Κατά Ιωάννη, 14:15-16) στον ερχομό κάποιου «Παράκλητο» αφορά ουσιαστικά τον «Περικλυτό» (=Ένδοξος =Μωάμεθ).

 

Για να σιγουρευτούν οι μαθητές του Ιησού για την αλήθεια των λόγων του, ζήτησαν ένα τραπέζι γεμάτο φαγητά από τον ουρανό. Ο Ιησούς προσευχήθηκε στον Θεό να ικανοποιήσει τις επιθυμίες των μαθητών του και ο Θεός συμφώνησε, απειλώντας με τιμωρία όποιον δεν πειστεί από αυτό το θαύμα: «Θα κατεβάσω το τραπέζι σε εσάς, αλλά αλίμονο σε όποιον δεν πιστέψει μετά από το θαύμα τούτο, θα ετοιμάσω για αυτόν το πιο σκληρό βασανιστήριο του κόσμου» (Κοράνι, 5:115).


                                              Ο Ιησούς προσκυνάει προσεύχωντας στον Θεό

Το ζήτημα του θανάτου του Ιησού στο Κοράνι είναι ακόμα θέμα συζήτησης, αφού η σύντομη αναφορά του κειμένου δίνει μια γενική περιγραφή: Οι οπαδοί των Γραφών, οι Εβραίοι, παραβίασαν τις εντολές του Θεού και, αφού συκοφάντησαν τη Μαρία, είπαν πως σκότωσαν τον γιο της. «Όχι, δεν τον σκότωσαν, δεν σταύρωσαν τον ίδιο, αλλά κάποιον άλλον που του έμοιαζε. Στην πραγματικότητα, αυτοί δεν σκότωσαν τον Ιησού, αλλά ο Θεός, με τη δύναμη και τη σοφία Του, τον πήρε (ανάληψη) κοντά Του» (Κοράνι, 4:157-158). Στην συνέχεια, ο Θεός κατηγορεί τους Εβραίους πως απομακρύνουν τους άλλους από τον δρόμο του Θεού και ότι, ασκώντας τοκογλυφία, τρώνε τις περιουσίες των ανθρώπων άδικα. Τους καταριέται και τους υπόσχεται τιμωρία την Ημέρα της Κρίσης.

 

Οι λόγιοι του Ισλάμ διαφωνούν για την ακριβή σημασία του κειμένου. Κάποιοι λένε πως κυριολεκτικά ο Θεός αντικατέστησε τον Ιησού με κάποιον άλλο που του έμοιαζε και πήρε τον Ιησού στο πλάι του (υπάρχει διαφωνία για το αν αυτό έγινε ενώ ο Ιησούς ήταν νεκρός ή όχι), ενώ άλλοι λένε πως εννοείται ότι ο «Ιησούς», εδώ, συμβολίζει τον «λόγο του Θεού», ο οποίος δεν μπορεί να καταστραφεί από ανθρώπους. Σε άλλο σημείο του Κορανίου περιγράφεται ο Θεός να λέει στον Ιησού: «Απομάκρυνα από κοντά σου τα απειλητικά χέρια των απογόνων του Ισραήλ» (Κοράνι, 5:110), και αλλού το Κοράνι  αναφέρει: «Οι Εβραίοι επινόησαν δόλους εναντίον του Ιησού και ο Θεός επινόησε άλλους εναντίον τους. Ο Θεός, βεβαίως, είναι πιο ευφυής» (Κοράνι, 3:54).

Στο 3:112 οι Εβραίοι φέρονται να μην πίστεψαν στις  αποκαλύψεις του Θεού και να «θανάτωσαν τους προφήτες». Στο 3:181 απειλούνται από  τον Θεό πως «θα δώσουν λόγο για τον άδικο φόνο των προφητών». Αντίστοιχες αναφορές βρίσκουμε και στο 2:91, στο 2:61, στο 3:21, στο 3:183 και στο 4:155.

 

Αν και οι αναφορές στον Ιησού είναι πολλές, λοιπόν, οι αφηγήσεις για τη ζωή του και της Παναγίας είναι λίγες, σύντομες και σκόρπιες στο ιερό κείμενο του Ισλάμ, ενώ οι διδαχές του αναφέρονται μόνο περιληπτικά. Έτσι, δεν μπορούμε να έχουμε πλήρη εικόνα για το πρόσωπό του βασιζόμενοι μόνο στο Κοράνι, αλλά είναι σίγουρο πως οι μουσουλμάνοι έχουν σε μεγάλη εκτίμηση τον Ιησού, αφού εξισώνεται με τον Μωάμεθ και τους υπόλοιπους αποστόλους/προφήτες.

 

Υπάρχουν κι άλλες αναφορές στη γραμματεία του Ισλάμ σχετικά με τον Ιησού, στα «Χαντίθ», δηλαδή στις ρήσεις του προφήτη Μωάμεθ.

 

Σε αυτά, αναφέρεται (ενδεικτικά) πως μόνο ο Ιησούς και η Μαρία γεννήθηκαν χωρίς να τους αγγίξει ο Σατανάς (Αμπού Χουραίρα, 4:199), πως όλοι οι απόστολοι είναι αδέρφια και η θρησκεία τους είναι η ίδια  (Αμπού Χουραίρα, 4:203), πως μία από τις διδασκαλίες του Ιησού ήταν να εξετάζουμε τις αμαρτίες  των συνανθρώπων μας όχι σαν άρχοντες αλλά σαν υπηρέτες – να είμαστε ελεήμονες στους ασθενείς (αμαρτωλούς) και να δίνουμε ευχαριστίες στους υγιείς, πως δίδασκε ότι τέσσερις άξιες ιδιότητες των ανθρώπων είναι η σιωπή (η αρχή της λατρείας), η ταπεινότητα, ο ασκητισμός και η φτώχεια, πως ούτε ο Ιησούς ήξερε πότε θα έρθει η ημέρα της Κρίσης, πως, σύμφωνα με τον Ιησού, πρέπει να πασχίζουμε για χάρη του Θεού και όχι για το στομάχι μας, αποφεύγοντας τις υπερβολές και πως, όταν ο Ιησούς αναλήφθηκε στον ουρανό, άφησε πίσω του ένα μάλλινο ένδυμα, μια σφεντόνα και δύο σανδάλια.

 

Επίσης, στο Μπουχάρη 43.656, ο Ιησούς αναφέρεται πως θα έρθει ως δίκαιος κριτής πριν τη ημέρα της Κρίσης και «θα σπάσει σταυρούς, θα σκοτώσει γουρούνια και θα καταλύσει τον φόρο υποτέλειας (Τζίζια)». Τον φόρο υποτέλειας υποχρεούνται να πληρώνουν όλοι οι μη μουσουλμάνοι όταν ζουν σε Ισλαμικό κράτος. Εδώ εννοείται πως ο Ιησούς θα καταστρέψει τα ψεύτικα είδωλα λατρείας όπως ο σταυρός, θα εξαφανίσει το ζώο που απαγόρεψε ο Θεός στην Βίβλο και το Κοράνι και ο φόρος υποτέλειας δεν θα ήταν πλέον χρήσιμος αφού όλος ο κόσμος θα αποδεχτεί το Ισλάμ εκείνη τη μέρα. Ο Ιησούς, λοιπόν, είναι «δίκαιος κριτής» επειδή θα τηρεί τον Νόμο και θα κρίνει σύμφωνα με αυτόν. Αφού τα κάνει αυτά, θα σκοτώσει τον Αντίχριστο και θα ζήσει για 40 χρόνια στη Γη πριν πεθάνει (Σούναν Αμπού Νταούντ 37:4310).

Από πρόσφυγα σε γερουσιαστή στο Κογκρέσο!

  Η Ilhan Omar διέφυγε από τον εμφύλιο πόλεμο της Σομαλίας ως παιδί και πέρασε τέσσερα χρόνια σε καταυλισμό προσφύγων προτού η οικογένειά ...